Av Therese - 20 juli 2012 17:29

Lekoseum i Osby. Det var bara jag och alve som tog tåget upp till OSby. Alve gillade bäst stora tåget där man kunde kolla på märklintåg samt tomte verkstadeninnan vi gick till butiken så fikade vi lite. Efter att ha handlat lite smått så gick vi vidare till Osbys lekplats som är såå fin..Efter att alve fått rasta av sig så gick vi ner till osbysjön och kollade på två stora statyer En kanin och en apa. Sen vidare ner mot en brygga så vi kunde doppa fötterna. Alve tyckte inte det var så kallt men det var det=) Sen tog vi tåget hem och väl hemma träffade vi på kerstin sen blev det pannkakor på centra och sen vidare hem för dusch.

Nu ska Alve ha kläder på sen blir det till att lämna Alve hos Kerstin när jag och Calle ska handla. Alve har det nog roligast där...

Nu har snart denna familj 4 veckors semester tillsammans, jag har en natt kvar och det är lördag till söndag...

Av Therese - 19 juli 2012 08:07

Glömde ju skriva i går när vi kom hem. Det var en underbar dag hos en underbar familj. När vi kom dit snabbfikade vi och Mille plockade fram leran så dom satte sig och började leka lite. Sen efter en stund så klädde vi på oss och tog med kaffkopparna ut och barnen fick leka en massa. Dom två kommer så himla bra överrens. Dom busade på fram till lunch så gick vi in och agnes började på middagen. Då passade vi på att kolla in Milles rum. Sen var det mat och efter det skulle vi försöka få Mille att somna så plockade fram vagnarna och gick mot havet. Så fort vi kom dit så reste Mille sig och sa HAVET så han fick var vaken. Barnen kastade sten i havet och sprang rundor. Sen gick vi hemåt men Mille osmande inte förrän vi kom hem och han hamnade i sängen. Alve lekte ute en hel. När väl Mille vakande fika vi lite sen fick vi börja tänka på att ge oss hemåt då det ju tog ett par timmar.  Först buss i ca 45 min sen sprang vi inom MC och köpte milkshake som vi sen drack på tåget mot lund. Där vi bytte tåg mot hässleholm och där mötte vi upp Calle så vi åkte hem tillsammmans. Vi var hemma halv sju. alve var lite övertrött så tog ettt tag för honom att somna. Sen la jag mig själv. Helt slut efter en bra dag...

Nästa gång vi träffar Agnes med familj har dom utökats med en lite knodd till så det ska bli spännande ch se om jag har rätt eller fel denna gång =)

Av Therese - 18 juli 2012 07:48

Nu sitter vi på tåget mot höganäs. Blir samma tåg som calle till lund sen byte mot helsingborg och sen buss mot höganäs. Dka bli mys idag att få träffa Agnes och mille och bebis i magen ;-)

Av Therese - 17 juli 2012 06:57

Sitter på bussen och är på väg till näst sista arbetspasset innan semestern. Nu kan vi hoppas vädret vänder så vi kan få det bra innan vi flyttar. Den förste aug bär det av till Stockholm för en massa mys och bus. För den flyttar vi till huset.. weee...

Av Therese - 15 juli 2012 11:35

Helgen har gått i ett rasande tempo och det pga att jag jobbat dygn 12-09. Har dock sovit mkt dåligt i natt på jobbet så är mkt trött. NÄr jag kom hem pratade alve oavbrutet=) Sen fick vvi ett ryck att packa ner en del i köket så nu ör iaf tre skåp helt tomma och nåt som bara står litegrann i. Nu är det en paus vid datorn och tvn. Alve kikar på Djungelhjul och calle vilar lite.

Dagen kommer nog fortsätta i lugnt tempo med packning för idag är det exakt en måndag till vi får huset så börjar bli eld i baken=)

Får se om jag får till lite bilder under dagen....

Hej så länge

Av Therese - 14 juli 2012 09:19

Gör ett nyttförsök med att blogga...

I denna blogg skrivs det om vår lilla familj och allt som händer om dagarna. Blir nog mest bilder=)