Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Dag 4

Av Therese - 4 augusti 2012 19:44

Idag styrde vi kosan mot Skansen. Vi tog först tunnelbanan och sen spårvagnen ut till djurgården. Vi tog Bergbanan upp till Skansen vilket var mysigt. Vi har kollat på sälar, älgar, björnar, kossor, getter, uttrar.Alve har åkt karuseller med

 Sen har vi åkt häst och vagn, handlat ur marknadsbodar. Vi var även på lillskansen som dom nu gjort om en massa. Det var jättefint och luftigt. Dom hade även en föreställning där även vi publik fick vara med. Den handlade om Lillkott som bor inne på lillskansen och hjälper djuren på nätterna när inte djurskötarna är där. INGEN vet vad han är förutom han själv. Jag fick låta som en varg och Alve som höna och katter. Jag skrattade en massa=) hade nog lika skoj som barnen. 

Vi var även på skansenAkvariumet och kollade hajar och mina favoritdjur Lemurerna och klappat orm och spindel. Efter det gick vi mot båten för vi tänkte att det nog var smidigast nu när dom stängt av pga prideoaraden men det enda problemet var att den var inte över när vi kom i land så vi fick gå en liten extrarunda, massa folk överallt=) Så vi tog tunnelbanan direkt hem och vilade=) Man är rätt mör i kroppen av allt detta gående. 

Morgondagen tar vi som den kommer, vi har pratat om vasaparken och ev en liten runda in i stan och kika. Kanske passa på att ta nåt av de museer vi pratat om Tekniska och polismuseet eller postmuseet. Sen på måndag åker vi hem igen..                                           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 13 april 2013 08:48

Jaha nu var det längesen sist men nu ska det bli ändring. Sen i julas har det hänt en del. Alve har hunnit bli fyra år. Detta firades hemma på långfredagen med massa folk. Mormor, morfar, Kerstin, Nicke, sara, Ella, Maja, Rogge, Jannike, Emil, Luca,s...

Av Therese - 18 december 2012 06:18

Suck nu när jag väl skrivit försvann inlägget.Var ju längesen jag skrev i bloggen men tiden den rusar och det är mkt med huset och jobb... vi ska fira julen hemma med alla.. kommer lite bilder......

Av Therese - 18 december 2012 06:18

Suck nu när jag väl skrivit försvann inlägget.Var ju längesen jag skrev i bloggen men tiden den rusar och det är mkt med huset och jobb... vi ska fira julen hemma med alla.. kommer lite bilder......

Av Therese - 18 december 2012 06:18

Suck nu när jag väl skrivit försvann inlägget.Var ju längesen jag skrev i bloggen men tiden den rusar och det är mkt med huset och jobb... vi ska fira julen hemma med alla.. kommer lite bilder......

Av Therese - 19 augusti 2012 10:07

Nu har det varit mkt med flytten men nu har vi iaf sovit första natten i huset ich det gick bra.. nu är det massa upplockning och iordningsställande... kommer bilder sen......

Presentation


I denna blogg skrivs det om vår lilla familj och allt som händer om dagarna. Blir nog mest bilder=)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards